Közösségi média jelenlét nélkül nem megy...

2020.06.26

A jegyzetfüzeteimet böngésztem, a következő könyvem cselekményéhez passzoló ötletet keresve. Habár most már elsősorban a számítógépen készítek vázlatokat, öt évvel ezelőtt még megtörtént, hogy utazás közben csak úgy lefirkantottam a felmerülő gondolataimat, amiket aztán később elfelejtettem, vagy legalább egy cikkecske született belőlük.

Sokszor a határidőnaplók hátsó oldalai nagyon jól szolgáltak erre a célra. Ha telefirkáltam őket, pótlapokat szoktam beletenni, hogy legközelebb is legyen mire írni... Az egyik ilyen vaskosabb napló jegyzetelős részében bukkantam rá a következő feljegyzésemre, a 2015-ös évből datálva: "Voltam a Publio Kiadó író-olvasó találkozóján. Nemere István vezette a beszélgetést. Sok érdekes kérdés elhangzott, és ő is mondott néhány dolgot, amit leendő íróként hasznosíthatok. Szó volt arról is, hogy aki író akar lenni, minden nap üljön és írjon."

Ezt az egyébként biztosan hasznos tanácsot már akkor sem sikerült betartanom... Örültem, ha bizonyos estéken volt még időm és energiám a géphez ülni. Inkább azt a módszert sikerült megvalósítanom, hogy amikor már nagyon feszített belülről a mondanivaló, kivettem egy-egy szabadnapot, és akkor egész nap szinte fel se álltam az asztaltól. Ez kissé rapszodikus tempó, de nálam sajnos csak ezt sikerült kivitelezni. Mindenesetre, ez is meghozta az eredményt, csak persze így jóval tovább tartott.

Nemere azt is elmondta, szerinte kell, hogy legyen az emberben egy adag exhibicionizmus, "ha egyszer már író akar lenni ( ami ugye nagy önbizalmat feltételez) és bírni kell a kritikát". Ezen a ponton kissé kétségbeestem, mert ezek szerint, ha valaki introvertált személyiség (amit amúgy feltételezhetünk egy író esetében, nem?), akkor a számára kevesebb a siker esélye, ha nem teszi ki magát a kirakatba?

Azóta rájöttem, hogy sajnos nem csak a levegőbe beszélt, mert a mai világban pontosan így működnek a dolgok. Ezért is fontos a közösségi média felületein jelen lenni. Ami viszont akkor tud jó eredményeket hozni, ha valaki nagyon beleássa magát, szinte már profi szinten. Mivel tulajdonképpen ez egy külön szakma, és az elméleti tudáson kívül a legtöbbet a gyakorlatban lehet megtudni róla.

Ezért is fontos kitartónak lenni, és hosszú években gondolkodni.  De az online marketing és a könyvírás teljesen másfajta kreativitást kíván meg, és mindkettő elég időigényes. Nincs más megoldás: zsonglőrködni kell az idővel!