A jó blogger ismérvei

2020.09.14

Az utóbbi időben sokat gondolkodtam ezen a kérdésen, valamint azon, milyen nagy különbség van a hobbiból történő internetes napló írása és egy üzleti célból történő, szakértői blog készítése között.



Mit tekinthetünk sikeres működésnek egy blog esetében?


A blogolás lényege, hogy kapcsolatot teremt más emberekkel. Ennek több célja lehet.
Az első és legfontosabb: a látogatottság. Emellett nyilván fontos az olvasók számát és visszajelzéseit figyelembe venni, ami tovább növelheti a szövegíró lelkesedését és inspirációját. Ez persze oda-vissza működik: a blog látogatói érzékelik, mennyire szeret írni az illető, és mennyire ismeri az adott témát.

Az erről szóló szakértői anyagok szerinti bevett formulák alkalmazása (például számszerű adatok, felsorolások, megfelelő kiemelések és tagolás, infografikák) mindig eredményt hoz. Egy tematikus blog bejegyzés esetében el is várja az ember, hogy szemet gyönyörködtető, és jól áttekinthető legyen!

Persze, egészen más stílusban érdemes megírni egy hosszabb cikket vagy egy blogbejegyzést, amit a közösségi médiában is szívesen tovább osztanak az emberek, mert ütős, frappáns, és tűpontos a megfogalmazása.

De hogy mi jelenti az igazi sikert?


Egy üzleti célú oldal esetében természetesen az, ha a növekvő látogatottság egyre több bevételt is
termel. Ehhez pedig az szükséges, hogy az ember egy szakmai blogot abból a célból tartson fenn, hogy közben értékesít általa bizonyos termékeket, kiadványokat.

Egyelőre az én honlapomon egy regényt és egy e-book formátumú gyakorlati kiadványt lehet megvásárolni. Ez nem túl bő kínálat... Persze, a konkrét termékek mellett a szolgáltatásaimat is meg lehet rendelni, hiszen éppen az a cél, hogy közhírré tegyem: a szövegírás az életem!