Clarissa
Clarissa Greendale óvatosan kerülgeti a stúdióban felhalmozott bútorokat, amelyek a kellékesek csapatára várnak. A haja, és ruházata ugyanolyan kifogástalan, mint máskor, ám a szeme alatt mély árnyékokat láthatna egy figyelmes szemlélő.
Hetek óta rosszul alszik. Ma különösen rossz a kedve: idegesség szorítja össze a gyomrát, s a feje is fáj. De büszke tartással, egyenes háttal vonul, ahogy azt tőle megszokhatták. Senki nem sejti, hogy belülről már nem annyira magabiztos, mint általában. Jól megtanulta, hogyan leplezze bizonytalanságát. A színésznő gyors pillantásokkal méri fel a terepet: senki fontos nincs még jelen. Csupán néhányan bóklásznak a helyszínen, főként tanácstalan statiszták, akiknek láthatóan fogalmuk sincs arról, hogy pontosan mi dolguk lesz, és hol kellene helyet foglalniuk. Egyik-másik statiszta felismeri őt, s tisztelettel köszöntik, mint a sorozat egyik főszereplőjét. Tartózkodóan viszonozza az üdvözlésüket. Általában dívaként viselkedik a feltörekvő színészpalántákkal: hűvösen, távolságtartóan, egy kicsit lenézően.
Egyre
türelmetlenebbül jár a tekintete. Hamarosan kezdődik a forgatás. Hol lehetnek a
kulcsemberek? Jól tudja, hogy ilyenkor még rendszerint lázas egyeztetések
folynak a háttérben a napi penzumról. De Tony azt mondta, ide fog érni fél
nyolcig. Az órájára néz: háromnegyed nyolc múlt. Bosszankodva összevonja
szép vonalú szemöldökét. Mindig is gyűlölte, ha megvárakoztatták. Ha valakire
várni kell, akkor az csakis ő lehet.
Ekkor meglátja az egyik operatőrt. A férfi slampos, kopott
farmernadrágban, kinyúlt pulóverében matat egy óriási fekete táskában. Nyilván
most készül elő a munkára.
– Hahó, Karl. Nem tudod, merre van Anthony? Sürgősen beszélnem kell
vele.
– Jó reggelt, Miss Clara – néz fel a férfi. Az affektáló, fensőbbséges
hang nem hatja meg a férfit, hozzászokott már ehhez. Túl régóta dolgozik a
filmes szakmában ahhoz, hogy érdekeljék a külsőségek - Clarissa Greendale
szemléletmódjával szöges ellentétben. Számára a színésznő csak egy a több
tucat nőstény közül, akik a szereplőgárda tagjai. S akik
persze mind magukat tartják a legkülönbnek.
– Ma még nem láttam, de elég korán van még – veti oda félvállról,
majd tovább kotorászik a felszerelésében.
Karl egy furcsa, magának való figura, aki nem figyel fel még az ő
női bájaira sem. Talán nem is a nők érdeklik – gondolja magában a
színésznő. Ahogy a percek telnek, az asszony türelmetlensége fokozódik. Ha
ennyire elhúzódik a megbeszélés, talán jobb volna hátramenni az
irodákhoz. Bár egyrészt szívesen halogatná ezt a kellemetlennek ígérkező
beszélgetést, nem teheti. Most minden perc számít!
Jó előre végiggondolta, mit és hogyan fog mondani, igyekezett felkészülni a várható reakcióra. Tony nyilván nem fog örülni, ha megtudja, hogy
át kell íratnia a következő részek szövegkönyvét. Őt ugyanis most egy időre
nélkülözniük kell... – A gondolat elkeseríti. Tőle szokatlan módon, az ajkába
harap és a körmét a tenyerébe vájja. Teste önkéntelen mozdulatai őt magát
is meglepik. Hirtelen gyengeség fogja el, le kell ülnie.
Egy ócska, félretolt kellék fotelre roskad le. Hosszú évek óta nem
fordult elő, hogy ilyen rossz érzések töltötték volna el. Régóta érlelődik
benne a gyanú, hogy Tony – aki nem titkoltan csak érdekből a barátja – egyre
többször nélküle hoz döntéseket. Talán még ki is írná a sorozatból, ha nem
lenne venné számításba, hogy ő szerzi meg a pénz nagy részét, pontosabban
Tibor. Legalábbis eddig így volt. De most minden meg fog változni. Ha pedig a
férje kiszáll, a szponzorok jó része is ki fog hátrálni a sorozatból.
Az anyagi javak eddig hatalmat adtak a kezébe, és Clarissa jól tudott élni ezzel az előnnyel. Ám tisztában volt vele, hogy a harmincas évei végén járó, ambiciózus Tony eddig is csak azért bízta rá a főszerepet és azért bújt vele ágyba, mert nagy szüksége volt a Tibortól származó pénzre. Tony olykor azt is éreztette vele, hogy nem ő az egyetlen nő a környezetében, akivel jó viszonyt ápol. Hónapok óta tartó kapcsolatuk dacára a férfi talán a sorozat fiatalabb színésznőcskéit is fel-felpróbálta olykor. Bár őt eddig ez csöppet sem zavarta, talán még imponált is neki az ifjú titán életrevalósága, most aggasztóan hatott rá a gondolat. Úgy érezte, a fiatal rendező pont annyira gátlástalan, amennyire ő is az lenne hasonló helyzetben. Ez a feltételezés pedig egyáltalán nem nyugtatta meg.
Mindig könnyű szívvel tiport el bárkit, aki az útjában állt. De most, hogy megdőlni látszott a befolyása, szorongás uralkodott el rajta. Komolyan tartott attól, ha kiderül, hogy megszűnik a Tibor által szerzett anyagi támogatás, Tony kiírja őt a sorozatból, amelyben az utóbbi évek egyik legjelentősebb alakítását nyújtotta. A kritikusok több alkalommal megfogalmazták: most érte el karrierje csúcsát. Ez pedig azt is jelenti, hogy ha itt véget ér a szerepe, egyre jelentéktelenebb megkeresésekre számíthat, s ezzel hamarosan filmszínészi pályafutásának is búcsút mondhat. Vissza kell tehát csábítania a férjét. Nincs más választása: bármibe is kerül, vissza kell könyörögnie magát. A fiatal rendező gyanakvását pedig el kell altatnia. Muszáj halogatni az igazság napfényre kerülését. Bízva képességeiben, méltán remélte: talán sikerül a terve, és minden rendben lesz.
Végre lépteket hall közeledni. Tony érkezik loholva, tornacipőben, rojtos farmerban. Ebben a szerelésben, simára borotvált arccal még harmincnak se néz ki. Clarissa szája fanyar mosolyra húzódik: íme, a jövő nemzedéke. Slampos, és a rágó folyton a szájában van. A kiejtése éppen annyira közönséges, mint az amerikai filmeken felnőtt generáció legtöbbjének. De a tehetsége kétségtelen, s nagy jövő áll még előtte. Ő pedig jól tudta, hogy érdemes az eljövendő irányzatok egyik képviselőjével bizalmas kapcsolatot ápolni, ha még egy darabig a színészi pályán szeretne maradni. S mivel számára ez egyet jelentett az élettel, esze ágába sem volt lemondani róla. Jól tudván, hogy Tony számára legalább annyira hasznos a kapcsolatuk, mint neki együtt dolgozni a fiatal rendezővel, eszébe sincs nyílt lapokkal játszani. Azonban magyarázattal kell szolgálnia, hová tűnik el egy időre. Remélte, hogy csupán néhány napot kell abban az országban töltenie, ahová soha nem utazott szívesen, most mégis kénytelen… Ha most nem megy Tibor után, talán végérvényesen le kell mondania róla.
–
Édesem, olyan sápadt vagy. Rosszul érzed magad? – Tony eltúlozott mozdulattal
öleli át az asszonyt, majd aggódó tekintettel vizslatja az asszony viaszos
arcát, karikás szemeit.
– Igen, Tony, pont erről akartam beszélni veled… Az utóbbi időben
nem vagyok jól. Egy kis időre eltűnnék, vidékre utazom. Nem tudok most
játszani. Kérlek, oldjátok meg valahogy…
– De Drágám! Hogy gondolod ezt? – kap drámaian a szívéhez az ifjú
rendező. – Ne tedd ezt velem. Pont most akarsz pihenőt? Hogy az istenbe oldjam
ezt meg ilyen hirtelen? Legalább ma még próbáld összeszedni magad, csak néhány
mondatod van a mai jelenetben. Csodálatosak a sminkeseink, tudod jól.
Holnapig meg kitalálok valamit. Van még néhány spot, amit amúgy is meg kell
csinálni, és azokban egyébként sem szerepelnél.
– Rendben van. Mindent megteszek, hogy a forgatás ne álljon le.
Köszönöm, hogy annyira megértő vagy – mosolyog rá Clarissa megkönnyebbültséget
tettetve.
– És mégis, mennyi időre mész el?
– Nem tudom pontosan… Legfeljebb néhány napra.
Tony Braile bozontos hajjal ékesített fejét vakarja.
– Jól feladtad nekem a leckét… De persze te nem tehetsz róla.
Apropó. Van esetleg információd a támogatói pénzről? Még nem érkezett meg.
Pedig nagyon várjuk, mert nagyobb összeget ígértek. Majd rákérdezhetnél
Tibornál, érdeklődjön utána. Tényleg eléggé kellene a pénz, rövidesen
kifizetések lesznek, aztán kiürül a kassza. Nincs elég zseton a folytatáshoz.
– Természetesen minden rendben lesz. Majd… kifaggatom őt, amint
újra Londonban lesz. Sajnos most nincs itt. Néhány hete Magyarországra utazott.
– Azért csak kérdezz rá, kérlek. Biztosan sűrűn beszéltek telefonon.–
Tony feszülten, jelentőségteljesen néz rá. – Gondolom, neked is fontos lenne,
hogy menjen a show tovább.
Clarissa hidegen viszonozza a pillantását. Nagyon jól tudja, hogy
mire céloz. A pénz miatti aggodalmát pedig igencsak eltúlzottnak gondolja; ennyire
rosszul azért nem áll a produkció kasszája.
Csak rám akar ijeszteni, állapítja meg mérgesen. De az arcán ebből
semmi sem látszik.
– Meglátom, mit tehetek… – vonja meg a vállát. – De most mennem
kell. Tudod, sok dolguk lesz velem a sminkeseknek…
Azt természetesen sosem vallaná be, hogy hónapok óta, amióta a
férjével összevesztek, alig váltottak néhány szót. Ha mégis beszélnek, ridegen
válaszolgat, és a válással kapcsolatos teendőket sorolja. Semmi személyes,
semmi nosztalgikus visszaemlékezés… és semmi filmes téma nem jöhet szóba.
Tony mindenesetre megelégszik a válasszal. Rohan is tovább, hogy
munkára bírja a lézengő kollegáit. Az idő rettenetesen drága, különösen akkor,
ha filmgyártásról van szó.
Clarissa az ebédszünetben végleg eldönti: minél előbb utaznia kell. A stúdió egyik öltözőnek használt kis helyiségébe vonul. Az ügyvédjétől újabb megerősítést kér telefonon. Az elmúlt napokban többször hosszasan tárgyaltak, de néhány fontos részlet még egyeztetést igényel. Miután végre minden kérdést átbeszéltek, leteszi a telefont és büszkén kihúzza magát. Sötétvörös hajzuhatagát hátraveti, szépen szedett szemöldökét konokul összeráncolja. Készen áll arra, hogy megküzdjön azért, ami az övé. Körmeszakadtáig ragaszkodni fog a Pall Mall fölötti hatodik emeleti lakáshoz, ahol az elmúlt tíz évet – többé-kevésbé – együtt töltötték Tiborral. De mégis, honnan veszi a bátorságot a férfi, hogy éppen most akarja elhagyni őt?!
Valójában, ha igazán őszinte lett volna magához, már régen észrevehette
volna, hogy valami megváltozott a kapcsolatukban. Tibor már ősszel is furcsán
viselkedett: sokszor elmélázott, gondolataiba merült. Kihúzta magát a partik
alól, nem úgy nevetett, mint azelőtt. Pedig ő úgy érezte, hogy igazán sokszor
megpróbálta felvidítani. Miért kell most úgy éreznie magát, mint egy levetett,
divatból kiment ruhadarab?
Azzal tisztában volt, hogy Tibor sosem tekintette igazi otthonának
Londont, csupán főhadiszállásnak, amikor az Egyesült Államok és Magyarország
között ingázott.
Amióta ismeri őt, mindig sokat utazott. Ezt ő el is fogadta,
hiszen neki is kényelmes volt így: a korábbi életvitelét folytathatta tovább.
Csak azt kötötte ki, hogy ő Londonban akar élni, hiszen ott nőtt fel, ott élnek
a barátai, ott áll a színház, amelynek a karrierjét köszönheti, és ahol most is
rendszeresen játszik. Ezt csak egy-egy filmszerep kedvéért volt hajlandó
megszakítani. A házasságuk első éveiben néhány rövidebb időszakra Tiborral
tartott Magyarországra, aki megmutatta neki Budapestet, a Balatont, a
hegyvidékeket, és elvárta volna tőle, hogy elolvadjon a gyönyörűségtől. Ez mind
nagyon szép is volt, de sosem dobbant meg tőlük a szíve. A férfi szerette volna
a táj szépségeit is megmutatni, de Clarissa a túrázás gondolatától most is
elborzad, ahogy eszébe jut az egyetlen kirándulás, amelyre vállalkozott.
Tibor barátaival nem sokszor találkozott, de ezt cseppen sem
bánta, mert érzékelte az ellenségességüket. Volt köztük olyan is, aki
kerek-perec közölte vele, hogy tévedésnek tartja a házasságukat és nem érti, mi
ütött Tiborba, amikor elvette őt. Miután így vérig sértették, még kevésbé volt
kedve a férje hazájába látogatni.
De most nincs más megoldás: oda kell utaznia. Csak egy esélye van:
bármi áron vissza kell csábítania a férfit. Azon túl, hogy igenis, a maga
módján, valamennyire még mindig szereti ezt a behemót magyart minden
visszafojtott vehemenciájával együtt (hiszen ez teszi őt igazán őrületes
szeretővé), szüksége van a férfi tárgyalóképességére, gazdasági-taktikai
meglátásaira – és mindenekelőtt arra a jól kiépített kapcsolatrendszerre, amely
az utóbbi években majdnem minden filmjének az anyagi sikerét biztosította.
Ráadásul nem is csak a nyilvánvaló anyagi okok miatt akarja annyira
visszakapni őt. Az az igazság – vallja be magának halkan –, hogy olykor
hiányoznak az esti beszélgetéseik. Azelőtt, ha ezer kilométerek is választották
el őket egymástól, nem telt el egy nap sem anélkül, hogy ne beszéltek volna
telefonon, vagy Skype-on.
Tibor gyakran megkérdezte őt a hogylétéről, és az érzelmi hullámzásaiban igyekezett az arany
középútra visszavezetni. Ha bizonytalan volt önmagában – ami a legtöbb
színésznőnél gyakran előfordul –, segített megerősíteni az önbecsülését.
Tony nem ennyire empatikus, és a saját belső világával van elfoglalva. Ő
nem az a férfi, akivel a hétköznapokat is el tudná képzelni. Vele túlságosan
impulzív, túlságosan is pörgős lenne az élet, s valószínűleg néhány hónap alatt
az őrületbe kergetnék egymást. Tibor mellett szeretőnek használni őt tökéletes
volt és persze nagyon kényelmes. De ennek is vége lesz, amint kiderül, hogy a
pénzcsapot elzárták… – A gondolattól önkéntelenül ökölbe szorul a keze.
Legszívesebben az asztalra csapna dühében. De uralkodnia kell
magán, s ő képes is erre. Szigorúan, kritikusan a szemközti falra függesztett
tükörbe pillant. Egy vonzó, már nem annyira fiatal, de még mindig erős
csáberővel rendelkező nőt lát benne. Bár soha senkinek nem vallaná be, azért
van önkritikája és tudja magáról, hogy csupán erős közepes színésznő, ráadásul
rohamosan közeledik a negyedik ikszhez. És még nem tart a karrierje csúcsán…
Talán soha nem is fog odáig eljutni. Pedig még azt a gyereket is elvetette.
Amikor végre összejött volna… Úristen, Tibor mennyire vágyott rá. De a baba a
legalkalmatlanabb pillanatban fogant meg… Tönkretette volna a szépen ívelő
karrierjét. S ő inkább tett arról, hogy többet ilyen ne fordulhasson elő.
Mélyet sóhajt. Hogy lehetettem ilyen ostoba?! – kérdi önmagától. Mi van, ha
éppen egy gyerek biztosította volna be a házasságukat? Így most nincs adu ász a
kezében. Ha Tibor tényleg úgy hagyja el, hogy egy fillért sem kap, nagy bajban
lesz.
Egy pillanatra fájdalom suhan át az arcán. Az önsajnálat görcsbe rántja
a gyomrát. De aztán gyorsan rendezi a vonásait. Ebben igazán profi. Ahogy abban
is, hogy képes legyen félretenni az érzelmeit, ha kell.
Néhány
másodpercig behunyt szemmel álldogál. Így könnyebb a gondolataira figyelni és a
lényegre koncentrálni.
– Tiborom, tudom, mik a gyenge pontjaid. Nem tusz olyan könnyen
félreállítani – mondja végül fennhangon, majd kajánul felkacag.
Tabletet kap elő, melyen villámgyors mozdulatokkal keres, majd
néhány telefonszámot varázsol elő. Nem telik bele néhány perc, s már tárcsázza
is kedvenc utazási ügynöke számát. A hangjában nyoma sincs aggodalomnak vagy
zavarodottságnak. Bűbájos, mézesmázos hangon kezdi:
– Helló, Janet, drágám. Tudnál nekem repülőjegyet szerezni
Budapestre, holnapra? Igen, jól hallottad. Holnapra. Hogy mondod? Nincs már
hely az első osztályon? Ó, ez sajnálatos. De akkor is muszáj gépre szállnom… Jó
lesz a turistaosztály. Kedves vagy, hogy így aggódsz miattam, de nem lesz ezzel
gond. Ki fogom bírni azt a pár órát. Nem, nem tűr a dolog halasztást. Persze,
megfizetem a felárat, csak intézd el! Köszönöm.
A beszélgetés néhány perce alatt
Clarissa mintha teljesen más emberré válna. Nyoma sincs már az arcán az iménti
rövid elbizonytalanodásnak. A jól végzett munka tudatával felvértezve, a
szokásos magabiztos nyugalmával, határozottan indul a következő jelenet
helyszínére.
*********************************************************************************************************************
A történet folytatódik!!! (KLIKK IDE, ha látni szeretnéd az összes közzétett fejezetet!)
A legnagyobb karmikus leckéket általában párkapcsolatainkon keresztül tanuljuk meg. Minden élethelyzetünk azt a célt szolgálja, hogy tanuljunk és fejlődjünk az életünk során.
A SZINASZTRIA - Időtlen szerelem című regény azt meséli el, miképpen változhat meg a gondolkodásunk az álmaink üzenete által, és mit tanulhatunk meg karmikus vonatkozásban a párkapcsolatainkról.
IDE KATTNTVA EGYBEN IS MEGVÁSÁROLHATOD A REGÉNYT KEMÉNYKÖTÉSŰ KIADÁSBAN VAGY ONLINE